Translate

lördag 29 maj 2010

Agility action


Jag och Bobbo har gått agility kurs. Det var så himla nyttigt! Shit vilken skillnad det gör både i praktiken och för motivationen! Så nu har jag prelimenär bokat tävling på onsdag. Här ska vi ut på banorna och visa upp vilken strålande hund jag har. Annika, instruktören rosade min underbara tollare och jag blev stolt som en tupp. Sen fick inte jag samma prisningar, men det får man väl ta, jag är ju inte riktigt lika stilig eller smidig som honom.

I huvudsak kan man väl säga att vi fick träna på att röra på fläsket. Att sluta vara lat och att lita på att hunden säger till när vi gör fel, genom att riva eller springa förbi hindret. Inte alltid sej själv man vill skylla på när hunden för trehundra tolfte gången inte gör som man säger. (Eller det är kanske just det som han gör) Jag fick även ett nytt tänk hur jag korrigerar när det blir fel, så att inte Bobbo blir ledsen för den uteblivna belöningen. Helt underbart. Nu känns det som om vi är redo att inta Sverige......

.......eller just det, min kropp gör inte som jag vill, mitt huvud ligger två steg efter samt att det gör ONT, aj, aj aj i hälar, rygg och rumpa. SMÄRTA! Kanske vi får ta Sverige med storm när min form är bättre.....


Annika Aller vår instruktör var jätte bra

Inga kommentarer: