Translate

tisdag 18 maj 2010

Nattvak

Jag kan inte sova och har nu suttit framför datorn i nästan två timmar för att fila på mitt pm och kommande uppsats. Jag vet ju inte riktigt vad jag vill kolla på. Vet ju bara att jag vurmar för eleverna som alla tycker är jobbiga och jag undrar hur stödundervisningen ska gå till för att ge resultat. Hur kollar man det? Vilket syfte ska man ha då?

Jag fick frågan igår kväll hur det går i skolan. Jo det går ganska bra men det är för mycket avbrott. Först var det barnen som var sjuka, och jag. Då blev det inget pluggande samt straffuppgifter som jag ännu inte riktigt tagit igen. Och nu....Vem faan firar Krisi himmelsfärd??? Varför är det en röd dag? Av vilken nytta? Den bara stör! Inte nog med det, i år var den en torsdag, så då ska fredagen vara en "klämdag" så två dagar gick bort förra veckan, sen helg och så igår, måndag har dagiset stängt för planeringsdag. Synnerligen olägligt. Allt som jag tagit igen under perioden från sjukdom känns som ogjort arbete, för nu ligger jag långt efter i läsningen. För vem klarar av att läsa om diskursanalyser, variabler, fokusgrupper och annat med en tvååring klättrandes på sig? Inte jag iallafall. Jag blir ofokuserad och får ingen ro när det ska springas på toaletten var tionde minut, läsas en saga titt som tätt eller plockas fram tuschpennor som Lilla N snor och vill springa runt med i huset ( ser framför mej hur hon ritar lila streck på tapeterna medan jag sitter med näsan i boken, Uschhh) Nej det funkar inte så, då är det bättre att jag är en aningens bättre mamma och fokuserar på barnen, är närvarande och lagar mat och städar och åker på kosafari. Men då slutar det också med att jag ligger på natten och tänker på allt som borde ha gjorts. Sen får jag myror i kroppen och går upp och filar på syfte och frågeställningar. Nu är klockan snart halv sex och jag har varit vaken sen halv tre. Nu börjar jag gäspa och om 20 minuter ringer klockan.... gissa hur trött jag kommer att vara vid fyra i em under handledningen.....Blääääääääää. Måste hitta bättre nattaktiviteter.

Inga kommentarer: