Translate

söndag 16 maj 2010

Kalas




Så var det dags för min minsta bäbis att bli två år. TVÅ ÅR! Det känns som hon skrikigt runt i mitt liv i hundra år, men det är faktiskt bara ett år som hon varit riktigt gapig. Det är de senaste månaderna som utvecklingen hos henne satt fart ordentligt och nu känns det nästan som om jag missat hennes två levnadsår. Så är inte fallet, vi har bott, levt och sovit ihop i två år och fast att jag kan känna en viss saknad över att aldrig mer få ha en liten bäbis så känns det så himla skönt att vara där jag är just nu. Lilla N kan gå själv, hon är strax blöjfri, hon pratar och familjelivet kan vi dela allihopa nu. Hon behöver inte bara"hänga med". Hon upplever och deltar med oss.Jag tycker det är underbart. I går hade vi kalas med tårta, grillning, lekar och massor av bus. Lilla N har Stolt och glad pappa
inte så många egna kompisar. Men de andra var nöjda över sällskapet som kom. Det var både vänner och familj. Och dagen varade från klockan halv elva på fm till sju på kvällen. Dagen bjöd på årets första sommarvärme och till slut flydde vi in i skuggan i huset.

Jag är en stolt tre barns mor, som avgudar mina härliga barn. Igår beundrade jag min blonda tös där hon grävde med sina nya spadar, gungade och skrattade. Jag hoppas bara att minnena stannar kvar, att det är det här jag minns om två år. De här fantastiska stunderna med min minsta, yngsta och lilla,
lilla bestämda ungsork.

Bamse böckerna var något av en favorit, förutom spaden bland presenterna.

Inga kommentarer: