Translate

söndag 9 maj 2010

Iskall tillställning


Värdinnan fyller idag, o firar nya huset med oss, vänner
arbetskamrater och sin familj, här syster yster


J
ag har varit på fest. Min bästa vän fyllde år idag (läs igår för klockan är över tolv på natten när jag skriver) och hon kombinerade det med inflyttningsfest i nya huset. Gamla tjejgänget slöt upp i samlad trupp med present och icke-klirrande flaskor. Vi satte oss i ett kallt hörn i baren utan värme i uthuset bredvid huvudbyggnaden, diggade till gamla goa låtar, pratade minnen, skrattade och satte i oss pastasallad. Alla var vi finklädda, men felklädda. Resten av folket kom och gick vid vårt bord medan vi drack blandat alkoholfritt och lite öl. Även om sällskapet värmde och samtalet var trevligt gav vi tillslut upp och tassade in i värmen i huset och bryggde te. Så kurrade vi ihop oss is soffan och blev upprörda på varandra när vi avhandlade politik och pengar. Det var fantastiskt! Lite eld, gnistor och riktigt tjejsnack. Vi pratade barn, kidnappningar, hus och renoveringar. Folk kom och gick in i huset för att uppsöka den mycket offentliga toaletten( allt syntes ut i fönstret om man tände lampan, så alla försökte kissa i mörkret) Men det var bara vi som kurrade tillsammans, välsminkade, festfina, under samma filt i den rymliga soffan. Jag ville hålla kvar känslan för alltid. Har saknat det här. Gemenskap i grupp. Tillslut var det gäspningarna som tvingade ut oss igen. Men kylan var för stor så jag valde att sätta mej i bilen och åka hemDe andra valde att göra det samma, fast de tog fel väg hem. He he.....
Jag hade, trots att jag var spiknykter och körbar, riktigt, riktigt trevligt med mina gamla tjejkompisar. Mina bästa vänner.
Kallt . Vi var tjejerna vid det kalla, kalla bordet och som vi frös!


Yngst i gänget, jag och min vän kan skryta med det ett bra tag till!

Inga kommentarer: