Translate

fredag 9 oktober 2009

Städdag

I dag är det fredag, men eftersom jag stannar hemma med barnen på fredagar så känns det som om det är lördag. Inget större problem om jag bara inte hela tiden får en panik attack på 15 sekunder när jag kommer på att jag idag skulle.... men det är ju i morgon! Tre minuter senare händer samma sak. Idag njuter jag av att gå hemma. Jag har vallat ut de stora barnen, den lilla sover och jag är i full gång att äntligen städa vårt hemma som blivit katastrofalt åsidosatt den senaste månaden. I två timmar höll jag på med sovrummet, och nu 40minuter med hallen. Dock har jag inte börjat torka damm eller golv än.... Det jag minst ser fram emot är badrum och tvättstuga. Snart ska jag börja rengöra akvariet.

Det är just denna stressfrihet jag har längtat efter. Även om det finns att göra hela tiden så känner jag ingen stress. Faktum är att jag får mer gjort när jag arbetar såhär. Det går fortare, jag blir inte lika arg. En win win situation. Nu ringer Nettan så nu ska jag bubbla och tömma diskmaskinen!

Inga kommentarer: