Translate

torsdag 22 oktober 2009

Ångest

Så var jag klar. Nu är den iväg skickad både till urkund och till ansvarig lärare. Tentan.

Det skulle kännas kanon om det inte vore för att något litet i mej säger att jag kommer att misslyckas med att få mitt G, som är högsta betyg. Antingen kommer jag få en kompletering eller så kommer jag få göra om hela skiten. Förhoppningsvis är det bara mitt dåliga självförtroende som talar. Jag hoppas det. Jag hoppas att de kommer säga att den var suverän och att jag fattat grejen.....Men jag har ju inte riktigt fattat grejen......Shit, vad jag inte vill göra om den. Jag har verkligen lagt ner tankemöda och kraft på mitt prov. Jag är så nervös så att jag vill ringa alla andra kursdeltagare och kolla hur de har tolkat uppgifterna. Vet inte om det anses fusk så jag avstår. De ska ju lämna in den i morgon.

Jösses vad konstigt det känns. Fast när jag läste igenom den blev jag förvånad själv över att det lät så bra. Jag har suttit i tre timmar och finjusterat och det är inte så länge. Frågan är bara om jag uppfyller kriterierna? Gör jag det? Ahhhhhh. Jag vill veta NU om den är godkänd.

Fick nu meddelande från urkund att de mottagit tentan. Sedan kör de den i ett data program och jämför med artiklar, tidningar och andra uppsatser för att se om den liknar någon annan text. Sedan markerar datorn allting som kan kallas plagiat eller orefererade stycken eller meningar. Får man för många träffar anses det som att jag har fuskat och skulle det ske vet jag inte vad som händer. Men eftersom jag inte fuskar utan skriver från eget huvud och har svårt att skriva av andra texter har det hitintills inte varit något problem för mej.

Jag har lovat min dotter tårta och godis idag, så nu ska jag baka tårtbotten, så att vi kan dekorera en kall tårta när de kommer hem istället för en varm botten, grädden brukar inte bli så glad då. Visst kan jag väl fira att jag nästan har fått mina 15hp? Fast det har jag ju inte. För tenta är inte godkänd än.....Ohhhhhh jag hatar det här! Jag vill veta nu!

Inga kommentarer: