Translate

torsdag 15 oktober 2009

Te dags!

I dag ska jag göra någonting som jag bara gjorde en gång i somras och som jag inte kommer ihåg när jag gjorde innan dess. Jag ska, utan barn, åka och fika med en kompis. HELT SJÄLV: Bara jag. Hi hi.

Det sjuka i kråksången är att jag får lite dåligt samvete och vill ta med mej
Mittimellan N.

Min coola kompis Jonna har flyttat. Och nu ska jag få se hennes nya lägenhet. Jonna är en människa med så många lager att man bara kan häpna, skratta och njuta av att få hänga på. Hon är motsägesfull, full av idéer, och helt förutsättningslös. Det är en fröjd och en resa att vara i hennes sällskap. Man kan väl säga att hon utmanar mej en hel del. Hos henne kan jag få det där goda samtalet som jag saknar så ofta. Vi berikar varandras idéer och tycker lika i många frågor men också olika i andra. Nåväl, nu är det hennes tredje flytt ellerr andra flytt( beroende på hur man ser det) sen vi träffades för fem år sedan. Först bodde hon på landet, där också jag bodde då, sedan flyttade hon till en minst sagt risig etta, för att sedan hitta en mysig etta med sovalkov i ett av de bästa bostadsområderna i vår stad. Nära vattnet, promenadstråkar, och mysiga cafeér. Nu har hon renoverat upp en lägenhet med tapeter hon inte vet om hon gillar, lite närmare mej. I ett område jag älskar, med ännu bättre hundpromenads alternativ.

Det var också Jonna jag fikade med i somras, när jag fick en dag utan barn.

Jag ska njuta av mina timmar utan vare sej hund eller barn. Jag ska låta mej hänföras av hennes tapeter, vidriga eller inte och jag ska tjusas över hennes galet (o)logiska argument. Med andra ord ska jag ha en SUVERÄNT trevlig eftermiddag!

Inga kommentarer: