Translate

torsdag 15 oktober 2009

Snart 15p rikare

Sista lektionen. Sista föreläsningen och sista seminariet för den här kursen. Jag har precis lämnat salen med tentan i min hand. Under en vecka ska jag nu sitta och gnugga mina energi- knölar över frågor som handlar om det farliga i Darwins teorier, vad samhällskritikern har för roll i samhället och varför Bibeln innehåller just de texter den gör och vilken kamp det har varit innan Bibeln blev klar. Jag ska redogöra för blodbalen och om Mohammed Alis roll i vår moderna syn på kristendomen. Utöver det ska jag tolka nyhetsartiklar ur ett hermenutiskt perspektiv med fokus på retorik. En vecka har jag på mej att skriva 24 sidor om svaren på frågorna jag just redogjort för och visa hur de täcker kursens syfte och härleda de till vetenskapliga texter. Sen kan jag få mina 15poäng och halva terminen är avklarad.

Det är roligt att gå på universitetet.

Inga kommentarer: