Translate

tisdag 20 oktober 2009

En dag i trötthetens dis

I dag har jag varit fruktansvärt trött. Jag har typ kunnat hålla balansen och minnet så långt som näsan räcker. Det betyder att jag knappt kunde eller hann svara på EN fråga på min hemtentamen eftersom jag inte hade ett minne av vad det stod i böckerna. När jag väl bläddrade igenom Darwin boken så väcktes minnet till liv, men då gäller det att veta vilken SIDA den fakta man skriver om finns. Nåväl klar med frågan, packa väskan lasta in Ella och Molly som huserar här om dagarna eftersom deras matte arbetar, åka till stan lämna in dem, hämta två barn på dagis, den tredje är hos farmor pga ögoninflamation. Vi mös en liten stund innan jag stressade på dem till tennisen. Packade ut barn, skyndade hela vägen upp innan jag plötsligt kommer på det. DET ÄR INGEN TENNIS IDAG!

I stället tog jag alla tre barnen och slängde oss i slafen medan Marcelo sitter som en nörd framför ett spel med PS3:an. Det var skönt. Nu sover min son, vi andra har ätit och jag funderar på om jag ska göra en nattlig session och försöka besvara lite mer av tentan. Problemet är att om jag är för trött i morgon kommer jag inte kunna svara nåt bra då heller. Jag får känna hur det känns när barnen somnat.


Inga kommentarer: