Translate

torsdag 22 oktober 2009

Beställd födelsedag idag.

I dag var det födelsedag. Det fick jag veta igår. I dag fyllde Mittimellan N år (?). Vad ska väl en mamma göra? Det var bara att baka tårta, ta fram tomtebloss och njuta av synen när två glada små barn kladdade med grädde, vindruvor ROSA glasyr(viktigt), jordgubbar och banan. Vi lagade en favoriträtt som vi så sällan äter, pomme med kyckling och barnen vill ha ketchup, som annars är bannlyst på maten i detta hem. Dryck var juice. HIMMELRIKET, tyckte de två stora. Sedan sjöng jag och sedan njöt vi av god tårta, medan Marcelo låg i soffan och glodde på TV.

Han fattar inte hur jag orkar hålla på. Jag fattar inte att han inte vill delta. Han respekterar och är glad över att jag bakar, målar, klipper, klistrar, gör halsband, pluppar, spelar data spel, leker med lera, målar koppar,springer på aktiviteter anordnar utflykter, fixar picknick, åker till parker och allt annat som han hatar att göra med barnen. Jag respekterar att han inte tycker allt detta är kul, så lever vi sida vid sida och aktiverar våra gemensamma barn på olika sätt. Barnen är lika glada åt vad vi än gör. Jag älskar det hos dem. Deras nyfikenhet och deras driv. Och idag var det som sagt var födelsedag.

Vad gör man då med en tjej som fyller stor tre månader innan hennes riktiga födelsedag. Jo man introducerar henne till kvinnornas värld. Så efter tårtbak och mitt under stekning av kyckling målade vi naglarna för första gången!!! Jisses vilken stolt tjej jag hade. Hennes glädje är det bästa jag vet. Alla mina barns genuina glädje ger mej kickar som är obeskrivliga. Så idag fick jag vara hög på mina barns leenden. Det är inte illa!

Inga kommentarer: