Translate

fredag 9 oktober 2009

Gris sjuka och viktuppgång

Jag känner det på mej. Jag har den där magkänslan att det kommer att drabba mej. Jag är faktiskt ganska säker på det. Hur? Det vet jag inte, men det bara kändes så nu när de börjar prata om att det är dags för en ny topp. Jag kommer att få svininfluensan. Om inte nu så när det börjar klinga av och alla tror att faran är över. Det vore så jag. Som det känns just nu så spelar det ingen roll om man fått den bara det inte blir allvarligt, jag menar, jag tillhör ju ändå en viss riskgrupp med min övervikt. Men om jag får den så är det viktigaste att inte barnen blir svårt sjuka. Det är prio ett. Mest orolig är jag för de två som har problem med luftrören och speciellt för Lilla N som haft problem att syresätta sej hela sitt liv. Vaccinering, jag tror inte det, men jag får kanske ta en ny omgång med att forska i saken och ta ny ställning sedan.

Lilla N har gått upp 300gram sedan hon fyllde fem månader. Det är ett steg i rätt riktning. 9,3 kg, smaka på det! Nu väger hon lika mycket som Stora N gjorde när han var fyra månader och hon är snart 1 ½ år, Hon går stadigare och stadigare, hon njuter av sin nyvunna rörelsefrihet och jag är världens lyckligaste mamma. Det går inte att med ord beskriva persen vi gått igenom. Det känns som jag vunnit på lotto nu när man nästan kan börja behandla henne som vilket barn som helst. Det är härligt! Sedan börjar talet komma mer och mer. Både mamma, pappa, docka, apa,tappa, Bobbo, syskonens namn och en del spanska ord trillar ifrån henne dagligen. GO GIRL!

Inga kommentarer: