Translate

onsdag 28 oktober 2009

Oktoberdag



I Idag har vi varit ute i hösten och njutit av det fina vädret. Det som började som ett litet misslyckande fortsatte att bli en fantastisk dag. Jag och barnen är fortfarande förvisade ur vårt hus om dagarna, då Marcelo sak sova efter att ha jobbat natt så idag skulle det bli sagostund och badhus. Men med två hostiga barn meddelade jag att det inte blir nåt badhus. Två ledsna barn! Men sagostund på bibban skulle det bli. Så vi styrde vår kos mot stan och jag hade lite dåligt mamma-samvete för att mina stackars barn aldrig fått åkt till bibban och lyssna på någon som VERKLIGEN kan läsa sagor så som de ska läsas. Vi kan säga så här. Det blir ingen mer sagostund för oss på bibban. Kvinnan i fråga som professionell sagoberättare var torrare än fnöske. Knappt kunde hon gå. Hon blev irriterad på att vissa barn var lite "sena" men inte sa hon till när det var dags att gå in i sagorummet. Hon bara plockade med sej de barn som jag antar brukar gå dit. När vi andra traskade efter, det tog en liten stund att samla sina barn, låste hon dörren till rummet där den stora händelsen skulle äga rum. När vi knackade på suckade hon, muttrade att skorna skulle av och upplyste surt att det var för barn från tre år. Jag blängde och gick in med alla mina barn. Sedan kom en pojke till. Ve och fasa! Den stackars kvinnan blev stressad och irriterad! Efter att ha läst tre sidor tappade barnen fokus. Det var torrt, tråkigt och fantasilöst. Till och med mina barn som ÄLSKAR att bli lästa för tappade helt intresset. Då fräste hon åt de sju samlade barnen att Här är bilderna! när hon visade upp dem. Efter en bok så proklamerade jag att vi skulle gå ut för att mina barn var så uttråkade. Jag tror både hon och mina barn var lika lättade. Stora N tackade mej för att han slapp höra mer! I stället läste jag fyra böcker för dem innan vi lunchade på stan och sedan gick till Vasaparken och njöt av ett fantastiskt väder.


Jag älskar höstfärgerna och jag älskar att dra djupa andetag i den friska höstiga men varma luften. Kunde inte låta bli att fota. Tyvärr blev minneskortet fullt men jag ska tömma den och ut o fota mer i dessa fantastiska färger. Det hjälpte mej i mitt trötta dis och jag kunde njuta rejält!

Inga kommentarer: