Translate

torsdag 29 oktober 2009

Ögoninflamation eller?


I morse vaknade jag med ett illrött aj aj öga. Under dagens lopp har det blivit riktigt aj AJ. Så nu ringde jag sjukvårdsrådgivningen. Det blev förs tal om att åka upp akut, men sedan besinnade de sej och jag fick en tid i morgon. Men eftersom det gör SKIT ont att blinka har jag valt att sätt papper mellan ögat och glasögonen för att tvinga ögonlocket att vara stängt. Visst är jag tjusig!!!!
De misstänkte att det inte var bara en en inflamation utan en mekanisk skada på linsen sen min lins skar i ögat häromdagen. Jag just det så blev jag påkörd idag. Fel ord jag blev påputtad idag med bilen. En liten, liten skada blev det. Annars har jag varit i skolan med alla tre barnen och hälsat på farmor. Där fick jag lite roliga nyheter. Min kusin har ett barn, dvs mina barns sysslingar, och hon ska få en liten bäbis. Så nu kommer familjen Andersson bli en generation till. Mamman i fråga har jag inte träffat sedan hon var tolv, så det känns lite konstigt att tänka att hon är gravid. Nu borde hon ha passerat 25 kanske till och med 27, så det är ju ett tag sedan!

I dag blir det köttbullar, potatis och brunsås. Fördelen med att vara den som alltid lagar mat är att jag kan laga just det jag längtar efter just den dagen. Så idag är det köttbullar som gäller. Runda, goda, hemlagade. MUMS!

Inga kommentarer: