Translate

tisdag 17 januari 2012

Vikt v4

Jag tycker inte veckorna springer i väg så fort. Jag tycker att det är oändligt långt mellan söndag och söndag. Ändå kan jag häpna över att att jag nu hållt på i fyra veckor med att tänka på rörelse och mat. Fyra veckor! Som tyst mål satte jag att försöka gå ner 1kg i månaden. Det är lågt satt. De flesta går ner 1kg på en halv vecka. Men min kropp funkar ju inte som andras och mitt viktigaste är att äta, äta, äta. Problemet är att jag inte vet var balansen är mellan träning, äta och vila. Så jag gör gärna något va det lite för mycket. Här hemma har vi börjat äta på mindre tallrikar. Det är en metod som brukar vara effektiv. Men jag är för hungrig, så en portion räcker inte, så då tar jag lite till. Den måltiden besvarar mot ca en vanlig måltid på våra större tallrikar, so whats the point? Men jag inbillar mej att det kommer göra skillnad, så småningom. Eller så blir det tvärtom. Min träningsdos ökar lite i taget just nu. Judonträningen började igår. På fredag blir det 40min i gymmet medan ungarna tränar judo. Promenaderna har blivit lite längre än förut. Nu ligger de flesta på över en timme, oftast runt två och lite till. Så successivt rör jag mer på mej. Nu tycker jag nästan att de två dagar jag tog det lugnt förra veckan gör att veckan gått dåligt. Men det är stressen över att hinna allt som förvärrar mitt tillstånd (tror jag).  Så om jag inte hinner någon dag hit eller dit måste jag lära mej att se den sammantagna rörelsen som ett mål. Jag vill kunna njuta på vägen. Den här senaste veckan har varit skönt att vara jag. Sammantaget har jag haft ett skönt mentalt flow som gjort dagarna njutningsfulla. Ska försöka behålla den känslan hela denna termin - som jag förväntar mej vara en fasansfull tid.


Det som är viktigt för mej själv är att jag börjar titta hur jag ser ut. Att jag faktiskt ser mej själv. Just nu blundar jag glatt och förskönar verkligheten. ( Jo det är möjligt) Så här är jag i januari 2012. Usch så jobbigt att se! Men förhoppningsvis är det nya bilder i december - 12 kg senare!

Resultat v 4
Vikt; - 0.5
Fett: - 0.5%
Träning: Promenader, Wii, judo
Nöjdhets index: 6 - jag är rätt nöjd med veckan. Kan göra      mer, men lyssnar även på kroppen. Skönt!
Må-bra-index: 7 Några mentala dippar då och då händerna och fötterna bråkar, men överlag mår jag riktigt bra.

Inga kommentarer: