Translate

söndag 15 januari 2012

Uppdatering Bobbos sår



Såret har läkt jättebra och minskat rejält de senaste dagarna
Bobbos sår läker på bra. Hans ögonlock har svullnat en del så han ser lite mojjig ut min stackars kille. Han har inte särskilt ont och han får inget smärtstillande. Han går dock än på penicillin. Det värsta är inte den yttre skadan utan den stora, långa "ficka han har innanför huden. Den har så smått börja läka ihop och jag gör mitt bästa för att hålla såret öppet så att skiten kan rinna ut. Jag har inte varit i kontakt med veterinären sedan dagen efter tillbudet och jag hoppas jag slipper det. I morgon kommer han vara ensam några timmar, så då sätter jag nog på tratten igen, så inget händer när vi är 
borta. Så länge vi är här så har han fått varit utan. Han drar en del med benet över såret och slickar sen på benet. Tur i oturen att han inte kan ligga och slicka rakt på såret! Jag håller tumamrna att det fortsätter läka på så här bra och att han om någon vecka bara har ett ytligt sår. 


Hundarna i sej är överens. De leker inte med varandra, som de gjorde för en vecka sedan men de äter bredvid varandra. Bobbo morrade varnande åt Pluto idag när han försökte ta sej in under bordet, när vi satt där ( det är Bobbos plats) och jag gladdes åt att han inte gjorde som han gjorde förr, flög på först i förebyggande syfte. Pluto reagerade som han ska, sänkte huvudet, strök bak öronen, knep ihop svansen, hukade och vände sej om och gick. På promenaderna går de med varandra, luktar på samma fläckar och turas om att gå först. De kan ta godis ur samma hand nästan samtidigt utan att vakta på sin egen godbit. Jag är inte naiv nog och tror att de inte kommer ryka ihop igen nån gång. Det gör de säkert. Men jag hoppas att det blir mer och mer sällan och att när det händer så är det i specifika situationer. Nån dag ska jag få bukt på det här. Och förhoppningsvis är jag en bättre hundförare då!

Inga kommentarer: