Translate

söndag 8 januari 2012

Förberedelse

Ballongerna är uppblåsta. Tårtan är inhandlad. Godispåsarna är packade, presenterna inslagna. Marcelo gör ballongsvärd och hattar, golven är skurade, toaletten rengjord. Om ett par timmar är det dags. Dags att sjunga för min lilla tös som fyller fem år. Barnen sover. Jag bloggar, Marcelo spelar spel. Snart dags för sängen. Några timmars vila. Aldrig 
mer fyra. Hon kommer aldrig mer vara fyra. Min fina, fina tjej. Helt otroligt att jag får vara mamma till henne! Jag undrar vem som är mest uppspelt över morgonens gratulationer, hon eller jag. JAg tycker det här är roligt. Riktigt roligt.

1 kommentar:

Anna - Rocktassar sa...

Hej! =)

Det va länge sen! =) KUL att du "hörde av dig" ;)

Haha, antagligen DU som är mest exalterad.. eller ja, ni är säkert lika exalterade, men du är det nog på ett annat sätt ;)

Stort grattis till femåringen =)