Translate

onsdag 4 januari 2012

Åhhh... jobb, tack.... blä!

I dag kom min uppsats tillbaka från min examinator. Suck, suck och åter suck. Jag har redan ändrat allt det hon ville ändra på. Men sedan har hon inte läst den på länge och fick läsa om allt nu när betyg skulle sättas och då har hon hittat andra saker hon nu vill ändra på. Mest formuleringar som Informanter istället för pedagoger, hon vill ha lite fler citat och flytta delar hon redan en gång bett mej flytta på. Och jag uppskattar hennes arbete. Missförstå mej inte.Förhoppningsvis blir uppsatsen så pass bra att den går att använda. Jag som dock njöt av julledigt och försöker ladda för en vår som kommer knäcka mej kände att arbetsmoralen låg på -15 just nu. Men det är bara att bita i det sura äpplet. Så redan idag har jag hunnit med 40 sidor. Det är lite citat och lite annat små kraffs kvar. Men hjärnan måste vara fräsch för att det ska bli bra. Annars är ändringarna gjorda i onödan. Och det vill jag INTE! Men mitt nya motto; nya vanor, gör att jag inte kan skjuta upp arbetet tills när jag har mer lust. Det har varit ett av mina stora problem annars, att jag skjuter upp och gör fel. Oftast betyder det att jag i sista stund sitter med gaslågan under rumpan och skriker samtidigt som jag förtvivlat kämpar igenom 39 andra saker. Inte mer. Nu gör jag på en gång. Så delar av natten och morgondagen kommer bestå av uppsats skrivande. På fredag ska den nya varianten skickas in, så att jag kan börja plugga och arbeta och gå kurs utan massor av annat jobb hängandes över mej. Säg att jag är duktig! 


Nu ska jag ägna barnen lite tid. De tycker jag har varit tråkig sista två timmarna. Kanske vi kan testa nya Wii dance som jag fick låna av Frida? Lite träning brukar ju pigga upp!

Inga kommentarer: