Translate

lördag 3 juli 2010

Varmt

Om dagen? Väldigt varmt.

Spanien vidare i fotbollen. David Villa är min hemliga idol sen några år tillbaka....
Argentina utslaget........jag som gillar Messi.

Vi har badat.

Vi har hälsat på vår nya granne, lilla Albin, nyopererad och en vecka gammal. De kanske skulle komma ner och bada i vår bäbispool med storebror i morgon.

Marcelo är sur som ett äpplekart. Men han har å andra sidan fått jobbat, efter att ha blivit väckt från sin fyllesömn mitt på dagen. Sen har vi sovit i skilda rum nästan varje natt sen vi kom från Öland. Jag somnar i soffan. Kan inte rå för det. Jag skulle vara asförbannad om det vore tvärtom....så han surar och är allmänt tråkig. Men det kanske beror på att det inte blir nåt vuxenmys när vi inte delar säng.....

Har konstaterat att jag tycker det är super kul med små bäbisar. De är söta, luktar gott och det lilla knorrandet de gör är helt hjärtknipande. Jag har också konstaterat att jag inte har den minsta lilla saknad eller längtan efter en bäbis själv.

Stora N har däremot bestämt att lillebror ska heta Safari. (som OM det skulle bli en bäbis till....och som OM den icke väntande bäbisen skulle bli en kille...) Mittimellan N väntar två bäbisar i magen. Två flickor som ska komma när hon börjar skolan, och de ska heta Blomma, båda två.

Hundarna har motionerats i sjön. Inga promenader i hettan idag. De har inte ens busat på tomten idag, speciellt Rut är helt utslagen.

Jag är varm och ogillande.

Inga kommentarer: