Translate

torsdag 15 juli 2010

En bra dag i Kolmården




En alldeles lagom varm dag för Kolmården idag! Eftersom Isabella är här från Halmstad så är ju ett sådant besök en nödvändighet! Jag måste få säga att delfin showen är riktigt, riktigt bra i år!

Lilla N var skrikig i största allmänhet, så hennes glass slet jag från händerna och kastade i papperskorgen tillslut. Sån är jag. Passar det inte, ska man inget ha. (men man känner sej lite hård oxå). Ibland känns det som jag är världens gnälligaste mamma på mina barn. Men jag blir vansinnig på gnälliga ungar, och Lilla N är en gnällspik med temperament. Däremot tycker jag inte hennes utbrott idag förstör hela dagen. Det är så det är att ha barn, resonerar jag och glömmer liksom bort det dåliga- Ända tills det händer igen och jag undrar vad jag gör för fel eftersom hon ständigt och jämt skriker och vägrar gå, och inte vill ha glassen hon får, eller sitter på fel sida mamma eller....ni vet....Stora N och Mittimellan N gick hela vägen runt utan hörbart gnäll. Klart de var trötta men de pinnade på och tyckte att ALLT var roligt. Isabella sa inte så mycket men hon var ändå nöjd med dagen. Förutom gull med får och grisar, en
avkopplande stund bland sälar och en stunds stirrande på apor så hanns det med att åka delfin express, Mittimellan N visste inte om hon skulle gråta eller skrika av förtjusning. Själv stod jag på trygga
land och vågade vägra åka (eftersom jag är så höjdrädd) Däremot kastade vi alla in oss i gruvan medan Lilla N mässade; -Jag våga n´te (jag vågar inte) medan hon kröp och drog mej framåt i den skumma gruvan. Alla de stora barnen hoppade trampolin och åkte det som en gång (kanske fortfarande är) var den längsta rutchkanan. Jag gillar att det finns så mycket att göra och trots att det var vårt tredje besök på sex veckor så gör vi nya saker varje gång....förutom pannkaks ätning som barnen anser är obligatoriskt i parken.... Trollen fick besök och vi
försökte skapa vindkraft. En heldag till denna underbara sommar. I morgonbitti är det klädsim!

Inga kommentarer: