Translate

tisdag 6 juli 2010

Solstol och löpning


Igår var det första gången denna sommar som jag satte mej i lathet och solade. Det är juli och jag har haft ledigt sen 10 juni, det är nästan skam att jag inte lyckats hitta latmasken inom mej förens nu. I nästan en timme brände jag fläsket på magen innan det var dags att åka iväg på planeringsmöte och agility träning med Bobbo. Det var första gången som han fick träna sen han började halta på midsommarafton. Det är tävling i morgon och jag var spänd och förväntansfull för att se om benet höll. Självklart satte jag inte hindren på maxhöjd, och det blev ganska sparsamt tränat. Trots det blev det lite förbränning av kalorier och rena rama tortyren för mina fötter när jag löpte runt på banan tillsamman med min hund.Mest träning för min tanke och mina nyfunna kunskaper från senaste agilitykursen blev det, och det är nog nästan ännu viktigare! Sandra och jag planerade upp ungdomskursen vi ska hålla i augusti/september och mycket lärarprat blev det eftersom vi går lärarutbildningen båda två.

Stora N har börjat fatta hur agility går till och han var riktigt duktig på att köra Bobbo
när det blev hans tur på slutet. Kvällen kom och det var dags att utvärdera Bobbos ben. Jag masserade och sen kom eldprovet med strechen. Det syntes att han inte riktigt kunde strecha ut ordentligt, men jag fick göra alla övningar och inte en enda gång skrek han eller markerade att han hade ont. Hurra! Så vi gör ett försök i morgon och ser om vi kan toppa vår förra placering.

Inga kommentarer: