Translate

tisdag 27 juli 2010

Konst


Hela dagen har flutit på och inget har gått som jag tänkt med. Sent igår kväll kom Marcelo in med olycksbådande min och konstaterade att bilen är i "icke-körbart-skick". Så jag var strandad här hemma hela dagen idag. Alltså blev det inget handlande, ingen agility. Men det har verkligen inte gått någon nöd på oss. Härliga Frida och två av hennes fantastiska barn, jag avgudar dem, var här och hade vernissage efter att vi badat nere vid sjön och fikat på glass. Vädret har ju minst sagt varit strålande.

Många av barnens teckningar är jätte fina som de målar, men jag kan verkligen inte spara på ens en bråkdel av allt de producerar. Så fick jag en idé av Oprah, av alla människor, att istället för att spara på allt så fotograferar man av alstrerna och gör en fotobok så småningom. Jag är heltänd på den tanken. Men jag orkar liksom aldrig göra bra avfotograferingar och de jag gör vet jag inte vart jag ska spara. För boken an ju inte göras förens om ett par år. För det blir ju bara intressant om man kan jämföra år efter år i boken......så tanken fortsäter att tålas tänka på....

Idag blev det blandad kompott och det var Emma som stod för inspirationen för de mindre barnen. Njut av synen för det är intressant konst mina kära läsare. Vem som har målat vad
vet jag dock inte längre......



Inga kommentarer: