Translate

torsdag 16 maj 2013

Vårens första löprunda

Som en del vet har jag nu en ny filosofi som går ut på balans och att känna efter.

Jag ute i spåret, varm, röd och svettig
Idag sa kroppen att den ville ut och springa..... Märklig kropp jag har. Men jag lydde och sprang. Stora N tränar fotboll i närheten av ett spår så jag och Bobbo tog varvet runt under träningen. Jag skulle inte vilja kalla det skönt. Det är inte skönt att springa. Men kroppen sa till när den inte ville springa längre och då saktade jag ner och gick. Och det var skönt, att gå. 
Bobbo höll mej sällskap.
Ungefär 1½km sprang jag och 1 km gick jag. Inte ett bra resultat om jag lyssnar på hur andra springer, men jag är faktiskt ändå ganska nöjd. Vårens första löprunda är avklarad, jag har redan träningsvärk och känner mej glad och lycklig. Alltså lyckades  jag uppnå balans med det idag. Och det känns om möjligt ännu skönare.  Just nu vill jag pracka på ayurveda på alla människor, men jag ska försöka låta bli. Men är ni nyfikna så är det underbart!



Inga kommentarer: