Translate

söndag 19 maj 2013

Balsam för själen






En stund vid sjön. Tystnad. Barn och hund. Glädje. Harmoni. Det jag känner när jag är här, i nuet, i denna stund, med naturen så nära, tillsammans med de viktiga, det önskar jag att jag kunde dela med er alla andra. Önskar ni kunde få känna känslan jag har. Jag vill dela med mej. Få alla att känna denna stund av total stillhet och ro, lycka. 
Lycka på riktigt. Helt plötsligt är inte pengar viktigt, inte jakten, inte sjukdomarna. Här är det bara just nu som är viktigt. Luften så klar, tystnaden så tyst. 



Vattnet som bryts, dropparna som slår, andetag, vindens friska smekningar. Om livet alltid vore såhär skulle inga krig finnas. Inga orättvisor. Det känns som man får kontakt med urtidsmänniskan där det allt som är pålagt oss i vårt samhälle slutar att existera. Känslan är ordlös, obeskrivbar. 

Jag tackar min lyckliga stjärna att det är här jag bor så att jag får uppleva detta till vardags.


Inga kommentarer: