Translate

onsdag 1 maj 2013

Våren välkommen!

I piskande hagelregn sprang vi till bilen för att ta oss till grannbyns valborgsbrasa. Vinterjackan var på, ungarna dyngsura, men visst skulle vi titta på elden!


Första året vi bodde här och gick ner till sammankomsten så kände vi inte någon. Stora N stod tätt intill mej och vi tittade på alla människor och jag kommer ihåg att jag tänkte; om några år känner vi dem här. Då kommer mina barn springa runt som de andra gör nu. Nu är vi där. Av Stora N såg jag inte så många sekunder efter att vi väl kommit på plats. Lilla N hittade en liten tjej som hon klickade med direkt och sedan var hon i sin lyckobubbla utan sin stora syster. Ungarna köpte lotter, vann på chokladhjul, gungade och roade sej kungligt. Jag var glad över att känna de vuxna, 
Fyrverkeri och brasa för att få hit värme!
så jag hade det lika trevligt jag när jag stod och tjôtade med olika människor hela kvällen. Regnet slutade tack och lov ganska snart. Och medan elden hungrigt slukade riset så var det som den också åt upp den kalla vårvintern, för nu på morgonen 1maj vaknade vi till +12C och sol!

Inga kommentarer: