Translate

fredag 10 maj 2013

Rent hus







Jag trivs när mitt hus är städat. Jag trivs när det inte ligger grejer överallt, när ögonen får ro. Vårt hus är ganska kalt på saker. Just för att jag tycker om ro för ögonen. Och ro för öronen. Trots magsjuka gjorde jag ett ryck igår. Fick undan det mesta, för vi 
ska ju vara hemma i många dagar. Ska dessutom hela familjen vara inlåsta pga av kräkningar och diaréer så kommer vi vara ännu mer hemma. Så vi städade av det värsta, jag till och med tog ett 
snabbtag med fönstren. Och golven blev fina, och äntligen fick jag bort tvätten från sovrummet. Disken försvann, toaletten skurades ett antal gånger av förståeliga skäl.  Idag fixade vi lite på tomten. 
Lekplatsen, planterade en blomma, sådde frön, grävde fram trappan till berget, drog upp sten ur marken vid garaget. Så skönt när det händer lite. Blir lite gjort hela tiden.Nu trivs jag hemma. Mitt hem. Vårt hem. Min borg.

Inga kommentarer: