Translate

onsdag 22 maj 2013

Tankar kring nytt jobb

Jag har börjat söka lite jobb. Ska på intervju och det glädjer mej oerhört mycket eftersom jag inte ens har slutat på det gamla jobbet än. Visst är det spännande att få chansen och jag tycker det är roligt, så länge som jag har ett jobb i slutänden. Ovissheten finns ju där, tänk om.....

Jag är en person som brukar komma överens med de flesta som jag arbetar med. Mitt mål är alltid att ha en lugn framtoning eftersom jag är ny, jag behöver inte strida, bara go-with-the-flow. I mitt arbete med eleverna är jag dock alltid lika konsekvent. När jag kommer till nya jobb är det alltid så många osagda regler man ska förstå, rutiner som skiljer sej att det tar ett tag att komma in i organisationen. Jag undrar hur det kommer bli för mej till hösten? Jag känner starkt att det finns vissa jobb jag så hemskans mycket skulle vilja ha. Och det finns några jag kan tänka mej att ta bara för att jag vill ha ett jobb. Så har det varit för mej förr i tiden också. Problemet har varit att de jobb jag suktat efter, där har jag inte velat stanna medans de jag tagit ändå har varit riktigt bra, så vad önskar jag för mej själv inför hösten? Ja det är ju det som är frågan. Lika bra att ödet får bestämma, det är bäst så. Kanske kommer pirret tillbaka, förväntansfullheten när jag går på intervjuerna? Just nu känns det bara lite tomt. Jag har börjat sortera på jobbet. Börjat göra ordning för en flytt. Packa kommer jag nog inte göra förrns om en vecka eller två. Innan dess är det hundratals papper att gå igenom. Det är mycket man samlar på sej under ett år! Det finns saker på mitt jobb som jag är glad över att få lämna, men det finns saker jag kommer att sakna. Och jag är rätt säker på att var jag än hamnar kommer det finnas saker jag önskar att jag slapp, och saker som jag kommer att älska. Jag hoppas verkligen att jag kommer att trivas på mitt nya jobb. Jag mår bra när jag trivs. Jag gör ett bra jobb när jag trivs.

Inga kommentarer: