Translate

onsdag 15 maj 2013

Pluto är sämre

Plutos ben har blivit mycket sämre. Det är ju inte bra, men samtidigt kanske det gör att veterinären har lättare att märka vad som är fel? Jag har valt att boka tid hos en ortoped den här gången. Lite mer skicklighet, lite mer kunskap? Pluto haltar ganska rejält och hoppar stor del av dagen på tre ben. Det negativa är att ortopeden inte har tid förrns om 1½vecka. Vilket gör att vi måste vänta ännu längre..... Pluto själv håller humöret uppe och vill vara med där det händer. Men han får ta det lugnt och just nu går jag knappt promenader med honom. Tomten är stor och då kan han vila när han är trött. Rent träning och tävlingsmässigt har jag avpolleterat hela den här säsongen. Jag räknar med att vi kanske är tillbaka nästa år. Däremot hoppas jag att vi kan börja träna lite senare i sommar eller höst. Min lilla Pluto-plutt..... Inte trodde jag att det skulle bli så här, men å andra sidan är jag inte van vid skadade hundar. Mina hundar har alltid hållt, sällan gått sönder och alltid haft ganska hög belastning. Nu drömmer jag ju om att få ha med Pluto på min cykelträning. Men allt har sin tid. Viktigast av allt är att han mår bra och kommer bli frisk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vad trist. Men det är nog bra att ta tag i det. Han har nog ngt som måste åtgärdas. Typiskt vet att barasäga vila och medicin, de har inte en aning vad de medicinerar!!! Nötter!

Hoppas de nu går igenom och hittar det och åtgärdar det!!!
Kramar Ingela