Translate

onsdag 22 maj 2013

Sjuka i familjen

Sedan början av november har vi varit sjuka hela tiden. Halsfluss, scharlakansfeber, maginfluenser, förkylningar,

you name it.... Jag trodde att vi skulle klara en hel vecka utan sjukdom efter  Lilla N;s födelsedag, men icke. Så vi fortsätter vår trend. Turligt nog har det inte blivit så många frånvarodagar från jobbet, med tanke på antalet sjukdagar. Jag tror det ligger på lite drygt 14 dagar allt som allt. Marcelo och jag har lyckats tajma våra scheman på ett bra sätt när det gäller vab och våra egna sjukdagar. Förutom den biten, det dåliga samvetet när det gäller jobbet, så är det ju fruktansvärt tråkigt när vi aldrig kan göra något eftersom någon alltid är sjuk. Nu är dessutom Bobbo dålig. 
Tre nätter i rad har han bajsat inne. Han har diarée och jag har fått varit uppe och skurat golv. Jag fattar inte att han fortfarande har något att bajsa! Det är ju inte så att han fått nåt att äta, vilket i sej gör att han är helt rabiat när vi andra äter. Han är dålig om dagarna med och några olyckor har hänt när vi inte varit hemma. Stackars Bobbo, Annars är det förkylning och feber som är veckans sjukdom. Bådar ju illa inför helgens trip!

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på er.
Hoppas det vänder snart.
Kram