Translate

onsdag 31 oktober 2012

Migrän medicin -löpning


Hela dagen har jag legat med migrän-liknande huvudvärk med illamående och osocialt beteende. Jätte kul för ungarna.....inte. Men de har roat sej med varandra så här den första dagen på lovet. När mörkret välde över vår byggd fick vi rycket och åkte in till elljusspåret och sprang 2.5km. För att tjejerna ska orka springer vi i intervaller. ( Nu skyller jag på dem men jag tror faktiskt inte jag heller skulle orka springa hela sträckan utan att gå en bit), Bobbo fick följa med oss ut i skogen. Jag vet inte riktigt vilka tider man ska ha för att vara bra men vi tog 2,5;an på 21 minuter. Det är ungefär den tiden vi brukar hålla oss till när Lilla N är med och jag kan faktiskt inte låta bli att förundras över att hon orkar så mycket. Hon är ju trots allt bara 4 år. Både jag och Stora N blev helt höga på upplevelsen.... eller jag menar nu inte att jag tycker att löpning är kul, för det kan jag ju aldrig erkänna. Jag hatar att springa. Men att få en liten endorfinkick, det var inte helt fy skam. Dessutom kunde jag återigen konstatera att jag trots 40kg övervikt faktiskt kunde ta mej runt spåret utan att dö på kuppen. HA!

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag måste bara skriva och berätta att jag har 10 favorit bloggar som jag läser om dagen och din är absolut bäst!! Jag bara älskar din blogg den är så välskriven, spännande ämnen som intresserar mig, du skriver så fängslande om ditt liv så jag bara längtar tills du ska skriva ett nytt inlägg så fort jag läst klart ett!!! Tack för att du förgyller min vardag med din roliga blogg!!

Åza Diaz Mägi sa...

Tack för dina otroligt fina ord. Det värmer jätte mycket. Så tack tack tack! Kram Åza