Translate

måndag 29 oktober 2012

Så här vill jag jobba!

I dag jobbar jag hemifrån. Rent teoretiskt har ju vi lärare höstlov. Rent praktiskt jobbar vi mycket på loven för att hinna med. Och något jag kände i hela kroppen när jag kom hem med hundarna efter att lämnat barnen på dagis och frita, utan att ha stressat, var att det här har jag saknat! Jag bryggde en kopp te, satte mej med datorn och började jobba lite innan jag tog en paus och nu bloggar. Jag har verkligen saknat det här. Är det nåt jag ska sträva efter så är det att jobba lite på skolan och sedan hitta någon sysselsättning där jag kan jobba hemifrån. Kanske två dagar i veckan. Det vore helt fantastiskt! Då får jag det bästa av två världar. För jag vill inte vara utan varken det ena eller det andra. Jag känner en helt annan harmoni idag än jag gjort på väldigt länge! Hundarna ligger bredvid mej. Vi ska ta en promenad i skogen under lunchen. Jag fick äta frukost med mina barn..... det här är fantastiskt! Istället för att jobba mot någonting kanske jag ska sträva efter att jobba med någonting. Flyta med strömmen liksom. Inte simma mot den. Nu har jag en klarare målbild i mitt huvud, vad det är jag drömmer om. Ofta i vardagen tittar jag på mitt liv, ser vad jag har, ser vad jag inte vill missa och känner att det går mot min natur. Jag får inte ihop det. Blir inte harmonisk. Nu inser jag faktiskt ett och annat med mej själv. Blir jag en bättre människa blir också min familj bättre, så det ligger ett stort ansvar på mej som mamma, matte, sambo, vän. Förändringar börjar inom en själv. Jag kan inte ändra på andra, bara på mej. Och nu fick jag en uppenbarelse, om ett alternativ jag inte ens funderat över förut. Vi får se om jag når dit. Frågan är bara hur och vad jag ska göra!

Inga kommentarer: