Translate

torsdag 18 oktober 2012

Politiker jobb



Jag har varit på KF.

Säger dej ingenting om du inte är lite insatt i den världen. När jag var tonåring stod KF för Katt Faan. Men inte nu. Kommunfullmäktige. Det är där vi ska fatta beslut om vår stad. Vilket vi inte gör. Besluten är redan fattade i Kommunstyrelsen. Jag och mitt parti sitter i opposition och får nästan aldrig igenom våra förslag. Men lite turbulens har vi lyckats skapa de gånger jag har fått hoppa in som ersättare. Men nu är jag inte ersättare längre. Nu är jag där på fullplats. Det senaste mötet var långdraget, intressant men med många sömnpiller. Några saker berörde mej så djupt att jag inte kan förstå hur jag fick sån tunghäfta. Jag blev stum. Fast jag ville skrika. Så lite får jag nog skrika på nästa möte.

Jag får inte betalt för att jag är politiker. Här i salen sitter vi vanliga medborgare och fattar de beslut som vi tror är bäst för vår kommun. Vad som dock är bäst skiljer det åt beroende på vilket parti du tillhör såklart. Jag har tusentals ärenden att sätta mej in i som jag aldrig hinner, så vi försöker att påverka där vi kan och i partiet riktar vi in oss på olika frågor och informerar varandra. Benny är bäst.
Jag älskar det här.

Inga kommentarer: