Translate

söndag 7 oktober 2012

Uppdatering Bobbo

Vi var hos veterinären  Ett besök på 5min där han konstaterade bitskador. Med tanke på storlek av tänder, käkens omkrets och antalet bitsår på benet så frågade han om Bobbo blivit biten av en grävling. Jag sa att jag trodde på katt. - Nej grävling, sa veterinären tvärsäkert. Jag vet inte. 700spänn gick kalaset på och Bobbo går på penicillin. I går var han mycket fräschare i benet och han fick följa med ut i skogen. Där körde vi föremålssök. Jag ser i hans ögon när det gör ont även om han inte alltid haltar, Mentalt blev han nöjd och det var lite det jag var ute efter. Just nu stör han sej otroligt på Pluto och det brukar vara då som det smäller efter någon dag eller två. Därför vill jag att han ska stimuleras mentalt så att han kan släppa ut lite av sin mentala frustration i fysisk aktivitet istället för på stackars Pluto. Svullnaden i benet har lagt sej något och han är inte lika röd. Bra är han inte men väldigt mycket bättre. Och det är jag oändligt tacksam över!

Inga kommentarer: