Translate

torsdag 18 oktober 2012

Jag börjar förstå det andra vill att jag ska se.

Jag har börjat förstå vad det är jag inte har fattat förut. Under flera år har jag förstått att det är en bit jag saknar i kunskap när det gäller hur man tränar in vissa moment. Jag har liksom fastnat i det jag kan och har inte lyckats på egen hand  komma vidare. I många år har jag stått stilla och försökt att tänka utanför boxen. MISSLYCKATS!!! Nu går jag en trickkurs för Ida och Maggan som tävlar SM, EM och VM med sina hundar. Nu har jag börjat fatta vad det är jag inte 
Pluto har inte vågat tippa över på sidan under de två år jag
haft honom, men efter fem minuter fick vi honom att rulla över till rygg!
lyckats begripa på egen hand. Jag är inte i land än. Men att få gå kurs för så kompetenta människor som Ingela, Ida och Maggan betyder att de lyckas öppna mina boxdörrar och de tänjer på mina gränser. Jag börjar lära mej! Framstegen med Pluto är enorma. Men för att ´komma ut ur min garderob och bli bättre är det mycket bråkande med hjärnan där jag måste släppa gamla föreställningar och skapa nya bilder som är bättre än de jag har haft. Det går inte helt smärtfritt, Ingela brukar kommentera att jag ser olycklig ut när hon kommer med nåt nytt som tvingar mej att tänka om. Ida skäller på mej och säger åt mej att gå vidare, inte stanna kvar i gamla tankebanor. Och det är så nyttigt. Men jag måste bråka med mej själv och mitt gamla synsätt  på vad som funkar och inte funkar. Men nu börjar fightandet i skallen börja ebba ut. 
Pluto har inte lyckat med att sitta fint på baken
med tassarna i luften eller att stå på bakbenen. Nu testar vi!
Jag börjar se det där som de andra pratar om. Jag ser!!! Vilket betyder att jag kan belöna bättre, jag kan börja förutse nästa steg och jag kan tillämpa det även i andra områden. 
Även om balansen och styrkan inte riktigt räcker till vågar han
nu testa och börjar förstå vad jag vill!
Jag hoppas att det här betyder att jag inte behöver bråka så mycket med alla tips jag får utan att jag bara kan utföra dem. Men framförallt hoppas jag att det kan föra mej och Pluto längre i vårt samförstånd och 
Tack vare att jag börjat söka rätt
på människor som kan hjälpa mej utvecklas kan jag
börja utvecklas igen o vinna fina
rosetter som den här!
gemenskap. För nu får jag Pluto att göra saker han bara för några månader sen inte vågade. Och det måste ju betyda att jag börjar göra rätt

1 kommentar:

Anonym sa...

Det glädjer mig Åza att du kommit sålångt i dina tankar!
Och att du ser det vi ser!!

Stor kram
Ingela