Translate

söndag 14 oktober 2012

Grooming och snurr




Nymanikerad!
Jag klipper inte klorna samma vecka som jag ska tävla. Plutos klor skulle jag behöva klippa var tredje dag, de växer värre än tistlar! Bobbo har sett tråkig ut i pälsen i dag så jag bestämde mej för att gå grooma mina dogs lite. Jag började med Bobbo. Han släppte inte hiskligt med päls men mycket nog. Hans päls får sån lyster när man borstar honom. Han var så stilig min fina herre! Jag klippte klor och tasshår och det slutade med att jag såg ut som en ryamatta. Pluto blev helt uppjagad när det var hans tur. Han spinnade runt som värsta gummibollen men jag lyckades dra igenom hans korta päls med. Klorna var skrattretande långa. Egentligen borde jag lämna in så någon klipper hans klor för
 jag är så feg och vågar inte klippa så långt ner. Hjälp någon????

Efteråt körde jag lite läxträning. Snurra, turn, slalom, benet, ett slalom med korsade ben, gå runt, varv och lite annat. Regnet strilade ner över oss. 
Bobbo fick det riktigt jobbigt när vi körde markeringar och jag krävde  lite freestyleövningar innan jag släppte honom på apport. Båda hundarna hade massor av uppdämd energi. De for i väg som skottspolar och återigen undrade jag när, verkligen NÄR, har de byggt upp denna kondis?

Inga kommentarer: