Translate

onsdag 3 oktober 2012

Politik

Jag är ju inte bara mamma. jag är ju även politiker.....
Tyvärr har mina politiska åtaganden  lite fått strukit på foten, tills den senaste veckan. ÄNTLIGEN! Får man säga så. Nu är jag på gång med full kraft framåt igen. Det är inte helt enkelt att ro i hem det här livspusslet!Men nu har jag varit på möten, gjort skrivelser och deltagit i aktioner. Jag älskar att att jag fått förtroendet att jobba för andra människors vilja och ambition. Just nu sitter vi och planerar kommunens framtid. Alliansens förslag till förändringar i vår del av världen är bra i många fall men tyvärr väldigt motsägelsefulla. Det står bland annat om lekplatser. De ska finnas i varje stadsdel. Men i nästa mening står det att de ska riva flera stycken och rusta upp några få. Ehh????? Och så fortsätter hela dokumentet. Det känns inte som om de har använt något större kunnande när de planerar stadsbilden. Och vi vill att vi ska tänka till så vår stad fortsätter vara charmig men samtidigt smidig och hållbar i längden. Förhoppningsvis får vi till några våra förslag. Det är inte alltid så lätt att vara i minoritet. Men politik är kul!

Inga kommentarer: