Translate

tisdag 23 oktober 2012

Mantra för att hålla mej till idag

I dag är det tisdag. I dag är det tisdag. Faktiskt....... Det här är ord som jag hela tiden upprepar för mej själv som ett mantra för att inte förlora mej själv till..... ja vad? Vad är det som pågår? Jag är så sabla slut. Energin är som nergrävd. Fem gånger under dagen har jag trott att det är onsdag och frågat mej själv vart jag ska, vad ska jag göra nu, för det är ju onsdag...men då ska jag inte vara här! ....... I dag är det tisdag. I dag är det tisdag! 

I går på träningen gick Pluto som ankskit. Delvis var det för att jag faktiskt inte tränat på en hel vecka. Jag har inte uppbådat energi, men det hade han. Han var som en fyrverkeripjäs som höll på att explodera. Delvis berodde gårdagens träningskolaps på att jag inte belönade på ett bra sätt. Och när jag tappade humöret ( behöver jag nämna att jag har en far som jag irriterar mej på, en dotter som tvingade upp höjdrädda mej i en stor gran för att hon fastnade tre meter upp och en gaphals till minimonster som fíck ett psykbryt för att hon hade ätit upp alla kex?) var det kört. Jag avbröt allt och skuttade iväg med Pluto och lekte tafatt. Undra om han kommer vara lika galen idag på trickkursen..... Undra om jag ska börja äta vitaminer?

Jag längtar till att få sova. Eller kanske inte efter att få sova. Jag längtar efter att få vila. Jag är inte mej själv. I dag är det tisdag. idag är det tisdag. I dag är det tisdag.

Kanske dags att ta itu med det som hänger över mej???????

Inga kommentarer: