Translate

onsdag 12 september 2012

Pluto då?

Hur gick det för Pluto då?

Jo han var också med. Med det nya programmet som vi inte hade kört till musik innan vi gick ut på plan. Och jag tycker nog att han presterade typ så bra som man kan förvänta sej. Det blev ett lite missöde i mitten av 

programmet men jag fattade snabbt beslutet att kapa bort vissa rörelser så att vi skulle vara någerlunda rätt till musiken. Snabba beslut, inte min starka grej, men det gick bra. Även om vi inte kört den nya rutinen så mycket, bara vid två träningstillfällen så kändes det som att Pluto ändå hade koll på vad han skulle göra. Jag var inte heller osäker. Dessutom litade jag på att  kunde utföra det jag bad om. Känslan var bra, men jag visste att det inte skulle räcka.....


Ena domaren kom fram efteråt och beklagade jättemycket att hon var tvungen att diska Pluto. Hon var lite lyrisk över programmet och över vår glädje och samspel. Och det var roligt att höra. För just glädjen är det jag tycker är viktigast. Pluto har ju inte samma naturliga glada utstrålning 
som Bobbo har. Och att det ändå lyser igenom är viktigt för mej. Diskade blev vi för att jag glömde säga stanna när jag kastar iväg en sak. Glad i hågen kastade han sej efter föremålet och tog den i munnen. Då blir det belöning och disken ett faktum. Så kan det gå ibland. Men känslan var bra. Så jag är glad!

På plats beslutade jag att ändra Bobbos anmälan till Karlstad till en HTM-klass för Pluto. Så....ta daaaa Pluto ska bli HTM-hund oxå!



Inga kommentarer: