Translate

onsdag 19 september 2012

10 tecken på att jag är stressad



  1.  Jag vaknar 20 minuter före klockan ringer. Eller vaknar i tid trots att jag glömde ställa klockan.
  2. Jag tycker att ungarna är för långsamma när de kliver ur bilen.
  3. Jag kör för fort trots att jag är en kvart före i tiden.
  4. Jag glömmer vad jag ska göra, gör det jag redan gjort en gång till och det jag borde göra blir inte klart eftersom jag måste göra om det jag redan gjort för att jag glömt att jag gjort det.
  5. Jag slocknar på kvällen innan jag ens märker att jag är på väg att somna och sover som en död.
  6. Jag måste skrika rätt ut ett par gånger om dagen bara för att pysa ut frustration i kroppen.
  7. Jag och ungarna har gjort en lek av min frustrationsskrik för att jag inte ska skrämma dem.
  8. Jag har ett sötbegär av gudsnåde och vill tröstäta.
  9. Frasen - När jag för en gång skull...... kommer ur min mun varje gång jag sitter ner.
  10. Jag kan inte fatta beslut om jag ska gå kursen "våga vägra stressa" eller inte eftersom jag inte vet om det kommer att stressa sönder mej att försöka hinna dit.

1 kommentar:

Linnea sa...

Åh, du har mina varmaste sympatier! Jag fnissade lite igenkännande på flera punkter... :-)