Translate

torsdag 27 september 2012

Hon har flyttat in i min kropp!

Välkommen, förbannade intolerans eller allergi eller vad jag ska kalla dej. Jag hatar dej massor, precis lika mycket som jag längtar efter dej. Du fördärvar mitt liv. Du räddar mitt liv. Jag ahr bett att du ska komma tillbaka, nu när du är här ber jag om nåd. Men jag välkomnar dej i min kropp. Bara jag överlever den här natten. Du gör så ont, men samtidigt är du så nyttig!

Fröken intolerans har flyttat in i min kropp igen. Fråga mej inte vem det är, för jag känner inte till henns namn. Hon betyder att jag inte kan äta fet mat, inga sötsaker, ingen stark mat. Jag blir dunder sjuk, svårt att andas med ohyggliga smärtor. Så nu sitter jag här och vrider mej med panik i kroppen. Samtidigt ler jag. Det här betyder att jag kommer äta nyttigare och kanske det kan påverka humöret och midjemåttet?

Inga kommentarer: