Translate

tisdag 31 juli 2012

Träff i parken

Johanna
Johanna är min lillasyster. Det skiljer 15 år mellan oss och vi har inga gemensamma föräldrar. Ändå är hon min lilla syster. Jag var den första som mötte henne på BB, jag har vyssat, vaggat och lekt med henne. Nu är hon inte en liten plutt längre. Hon är längre än mej, utbildar sej till civilingenjör och har rest världen över. I dag tog hon tiden att möta upp oss i Folkparken inne i Norrköping för att ha en 
picknick. Bästa stället att ha en träff på! Barnen lekte, badade, åt och hade roligt medan vi kunde sitta och prata och smida planer! Jag hade hittat ett supergott glutenfritt bröd som jag hade gjort en picknick smörgås av medan de andra fick tunnbröd. Vi gottade även på bubbelvatten, varm o´boy, annanas juice, naturgodis och 
lite kex. Jag undrade flera gånger varför vi inte gör det här oftare. Det var en underbar dag! Flera timmar satt vi där och även om det kom en skur så rådde det inte på vårt goda humör.  När vi tillslut åkte hem var ungarna på gott humör, jag var på bra humör och det känns som en riktigt bra sommardag!

Inga kommentarer: