Translate

tisdag 10 juli 2012

Nu drar vi på semester

Hela bilen är knökfull. Det är tält, sovsäckar, stolar, luftmadrasser, mat, leksaker, kläder, filter.....you name it. Jag har tagit med mej Pluto och barnen och vi ska på en liten minisemester tillsammans. Hemma blir grabbarna.... och grannen. I tidig ottan stack vi för att möta Annelie och 
tjejerna i Astrid Lindgrens värld. Det förväntas regna hela dagen men jag hoppas att vädergudarna håller bort blötan just där vi är. Lite nervöst känns det att spendera så mycket tid i ett tält med barnen, utan TV, utan Marcelo. Jag hoppas verkligen vi får några fantastiska dagar tillsammans. Jag hoppas vi får chans att bada i havet och skratta flera timmar tillsammans. Kanske det är just det jag är mest nervös över, att få för dålig sömn så att vi är dödströtta och griniga. Innerst inne önskar jag vara en äventyrslysten mamma som hittar på galna upptåg som barnen minns hela livet. I sanningens namn är jag inte så galen. Men att dra iväg själv och tälta med ungarna och se lite av Sverige är nog ungefär så tråkig jag är i min äventyrslusta. I allafall med tre så små barn. Och jag tror barnen tycker att det ska bli super spännande. De har längtat i flera dagar nu och har surat till för att vi inte åkt NU! Men nu är vi äntligen på väg. Med en temugg i handen, gps:en på mobilen påslagen, radion som skvalar, barnen som vaknar till. Vi är snart framme. Då ska vi äta frukost tillsammans. Ladda för dagen. Träffa Pippi, Prussiluskan, Emil och kanske Ronja. Hand i hand ska vi gå. Äta ihop, sova ihop. Nu är vi äntligen på vår semester tripp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar en skön semester. Kram