Translate

lördag 14 juli 2012

Antagen

Jag har fått beskedet nu. Jag är antagen på den ena utbildningen men bara 6:e reserv på den andra. Jag vet inte om jag önskar att det vore tvärt om. Nu känner jag hur det pirrar till i kroppen, nervositet. Shit ska jag verkligen plugga mer! Jag hade sökt två distansutbildningar i spanska, den ena på helfart och den andra på halvfart. Jag brottas hela tiden mellan om jag ska plugga halvtid under ett år eller heltid under en termin. Tanken är ju att jag ska jobba samtidigt. Och ska sanningen fram så längtar jag efter att få "bara" jobba. Samtidigt vill jag ha poängen så att jag blir fullständigt behörig att undervisa i spanska. Det jag kom in på är heltidsstudierna. Hur ska jag hinna jobba heltid samtidigt som jag pluggar heltid? För säkerhets skull har jag tackat ja till båda, så har jag några veckor till på mej att fundera, om jag skulle bli antagen till den andra också.


Så på förhand säger jag: Tack alla mina vänner för tiden som varit, tack alla underbara hundmänniskor, alla superfina träningskompisar för den här tiden. Vi syns om ett år eller så. Jag vill även på förhand be om ursäkt till alla föräldrar i min sons klass, till mina flickors förskola för att jag inte kommer ställa upp på aktivitetsdagar och andra jippon. Jag vill även be om ursäkt till alla ledare och fröknar för att jag kommer missa tider till olika möten som utvecklingsamtal, föräldrarmöten och annat. Mitt fokus den kommande tiden kommer ligga på att sköta mitt jobb, klara skolan, vara en bra och halvt närvarande mamma. Så mycket ledig tid kommer gå till återhämtning.  
Sayonaraaaaaa!

Inga kommentarer: