Translate

måndag 23 juli 2012

Lockarna faller



Precis som sin far så byter min son frisyr titt som tätt. Nu har han under några månader sparat till långt hår. Hans bruna kalufs är tjock och härlig men håret blir också lite oregligt. Så nu var det dags att klippa honom. Han väljer då att bli korthårig. Så igår, inne i badrummet föll det långa håret. Jag ville att han skulle raka sej kort och göra figurer i håret, som han är jätte, mega fin i. Men han själv ville ha nån halvkort variant. Han börjar bli så stor att han får välja själva. Nu ser man hans fina ansikte ordentligt och båda ögonen kan betrakta världen. 
Hans långa snedlugg täckte allt som oftast det ena ögat förut. Marcelo är frisören i familjen och snyggade till vår sjuåriga son. Helt otroligt att han är sju år! När hände det? Han har blivit så lång. Han har 
så stora fötter. I bland när han ligger och sover ser han ut som en tonåring. Lite mer musklad har han blivit den här sommaren, en aning smalare. Han har bytt storlek på kläder och nu blivit korthårig. Visserligen är han fortfarande väldigt lekfull men hans mognad märks på den mentala biten också. Min förstfödda son. Mitt härliga, härliga barn.


PS: Efter klippningen så drog han ut Mittimellan N:s första tand. Ljubelvrålet från min dotter när hon fick tanden i sin hand gjorde att både Marcelo och jag kände lyckans blomma spira  i bröstet. Hon var så glad och lycklig. Totalt upphetsad. Första tanden borta. Fem år gammal. Hon hade ca fem lösa tänder, så vi får väl se hur hon kommer se ut om några månader i munnen. Tidigt, tidigt i morse kröp hon intill mej i sängen och viskade lyckligt. - Titta mamma vad jag har fått! I handen glänste en guldig tia.

Inga kommentarer: