Translate

måndag 9 juli 2012

Bäbisfrossa


Flera av mina vänner har ju fått barn, Alma, Milou och nu har vi även fått träffat bäbis Edith. Tre flickor i skaran. Edith är så liten och så söt. Molly är inte jätteförjust i den tvåbenta bäbisen men Ella är glad över tillskottet. Mamma Jonna är lyckligast i hela världen. Och det förstår man när man håller lilla superbäbisen. De har det så mysigt där ute i sitt lilla hus nära sjön.

Nu har vi fått en figurant till, inte bara mina tre som kan gömma sej i skogen när viska träna sök...he he. Välkommen till världen Edith!


Milou har jag heller inte presenterat. Milou är född som barn nummer tre och har de supercoola brossorna Linus och Liam, som mina barn älskar att leka med. Milou är så mjuk och lugn 
och när man håller i henne påminns man om hur underbart det är att ha en liten igen. Kristin är en superstolt 

mamma och härligt lycklig över att ha fått en liten tjej tillslut. Tyvärr har de flyttat från oss så vi träffas inte lika enkelt som förut men vi har riktigt kul när vi väl träffas.




 Och så har vi bästigaste Alma såklart. Min guddotter. En super härlig unge med massor av energi. Hon kommer verkligen att ta för sej av livet. Nu har hon blivit stora damen och kan krypa. Alma betyder själ på spanska. Ett sånt vackert namn. Jag var lite sugen på det namnet till nån av 
tjejerna, men så blev det ju inte. Men nu har jag fått min Alma iallafall.






Nu när mina egna blivit lite större är det kul att ha andras bäbisar att låna ett tag. Att få snusa dem i nacken, pussa dem på hjässan och leka lite titt-ut, visst är det underbart. Bäbisfrossa kan man inte få för mycket av!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bebisar doftar så ljuvligt. Man kan ej få nog av dem.