Translate

söndag 29 juli 2012

Nybadad hund


Bobbo har varit smutsig ett tag. Och ända sedan vi fick vårt nya golv har jag sagt att jag ska bada hundarna för att få bort all betongdamm från deras päls, men det har inte riktigt blivit av. Flera gånger har de badat i sjön men inte med schampo. I dag gjorde jag 
slag i saken. Bobbo som har fått lite tovor i pälsen ( ännu ett tecken på att han börjar bli gammal? Han har aldrig haft tovor förut.) och luktar lite suspekt, fick känna på att få hela pälsen ingnuggad med Respons schampo. Att bli tvättad 

  är inte direkt hans favorit. Dessutom tömde jag hans analsäckar när jag ändå höll på,och det luktar INTE gott! Efteråt blir han helt galen 
och far runt och rullar sej överallt, kastar sej hit och dit. Nu luktar han gott och snart ska jag borsta hans päls och klippa de små tovorna. Först ska jag själv duscha. Man blir inte direkt så fräsch av att bada hundar.


Inga kommentarer: