Translate

lördag 25 juni 2011

Träning igen

Bobbo älskar att träna!
Efter ett ganska långt uppehåll så körde vi agility igen. Jag var själv på plan så när jag 
             
Bobbo väntar ut regnet
fotade sprang jag samtidigt, hmm, inte så bra bilder men rätt skoj var det.


Pluto tränar på prispallen
När jag väl fått upp en bana började det hällregna. Så en bra
 stund satt vi och bara väntade ut regnet. Pluto tränade då själv på att klättra upp på prispallen. En andra plats satsade han på. Intressant! Annars tragglade vi mest däcket. Han vill gärna hoppa i ramen den lilla rackaren. Speciellt om han tagit två hinder före däcket, när han har gått om fart. Bobbo tränade jag slalomingångar med och det gick faktiskt förvånansvärt bra.


Nu när jag har två hundar att träna tar det ungefär lika lång tid som när jag bara hade en ung Bobbo. Det känns värt bensinpengarna att kuska runt till banor och öva nu igen. Bobbo gjorde sin debut sen benskadan så vi tränade bara i 20 minuter, men det räckte. Pluto fick 2x25 minuter, sen var han klippt färdig. Den största utmaningen för honom är ju att passivt titta på när Bobbo arbetar. Det är riktigt svårt tycker den unga herren.


Två veckor har gått sen Bobbo fick kastrationssprutan. Och jag märker en stor skillnad. Om det beror på den eller inte törs jag inte säga, lite mer tid får gå, men Bobbo tävlar inte längre med Pluto om allting. Han behöver inte längre gå först, hoppa på Pluto när han går ut genom dörren osv. Jag håller tummarna att slagsmålen bara är ett minne blott. Nu ska vi på låmgpromenad!



Inga kommentarer: