Translate

söndag 5 juni 2011

Jag har badat!

I dag tog jag årets första dopp! Först var vattnet iskallt. Men när jag väl kommit i, gått upp och gått i igen var det superskönt i vattnet. Så då passade jag på att simma lite. Det var alldeles ljuvligt! Pluto har också simmat idag för första gången på riktigt. Lite lätt hysteriskt fäktade han med frambenen ovanför vattenytan, så gjorde han ett dyk när han fångade dummyn för att sedan kika upp igen och snabbt simma i land. Och han gjorde det flera gånger. Bästa sättet, tyckte han, var att ha bakbenen så nära botten som möjligt så att han kunde hoppa på två ben. Såg urkul ut! Själv trodde jag inte att jag skulle bada. Men kunde inte motstå när jag väl  gått i. Vi hade hela stranden och sjön för oss själva. Vi mös rejält och för en stund kunde jag lämna alla måsten, kval och den gnagande oron helt åt sidan. Ett bra sätt att slippa bli helt galen. I morgon får vi sällskap nere vid sjön. Det ska bli kul att få träffa sin bästa vän, bada och få vara med mina älskade ungar samtidigt. Kanske jag kan släppa undergångskänslan igen då!

Inga kommentarer: