Translate

fredag 3 juni 2011

Sommardopp


I dag är det verkligen sommar på riktigt. Termometern passerade 20grader redan innan klockan tio i morse. I skuggan! Efter ett första ryck att försöka klippa gräsmattan (den startade inte) städade vi igenom  halva huset innan jag och grannen drog ner till sjön. Där blev en underbar stund. Jag trodde ungarna skulle doppa fötterna men efter tre sekunder var det helt i vattnet, tjutande av skratt. Och det var KALLT i vattnet. Jag gick i till knäna. Stora A och Lilla a gjorde oss sällskap tillsammans med sin mamma i vattnet.

Yttligare en familj med några extra barn kom ner och fiskade. Vi inspekterade deras fångst de klappade på hundarna.

Till slut var det törsten och tröttheten som drev oss hemmåt. Tur var väl det. Jag var helt röd! Jag som aldrig bränner mej, och Stora N hade världens brunrand efter badbyxorna. Knappt hann vi komma hem innan vi drog vidare till mina svärföräldrar och mera bad i Morängen. Ska sommaren se ut så här kan jag inte göra annat än att grattulera Sverige. Vilken härlig sommar vi har framför oss!

Inga kommentarer: