Translate

måndag 13 juni 2011

Stockholm med jobbet



I torsdags åkte jag, mina kollegor och skolans alla nior till Stockholm för att kolla på Drottningholmsteatern, riksdagen och gå på Gröna Lund. Det är en grej de gör varje år med niorna. Vi bordade jättefina bussar redan vid halvåtta på morgonen och fick chans att äta frukost tillsammans i den fina parken vid 
Drottningholmsteatern. Den äldsta
teatern som fotrfarande är i bruk.
Drottningholmsslott. Tyvärr fick vi ingen skymt av kungafamiljen men väl en underbar guidning genom den fina teatern. 
En överhysterisk kvinna som rabblade på i 800 knyck med en röst som bröt kraftigt på tyska. I början var det svårt att hålla sej för skratt, men den tyska effektiviteten fick oss till slut att tystna. Hon var medryckande, snabb och pausade så vi skulle fatta poängen. Vi var på väldigt bra humör när vi gick ut därifrån! Sen spenderade vi en tid i parken, kollade in slottet innan det var dags för en båtfärd ner till 
gamla stan och riksdagen. Efter 
en rigorös kroppsvisitering kom vi in och fick ännu en underbar guide. Vår grupp hade himla tur den här dagen. 
Några av mina kollegor


Mat i gamla stan och sen en fika innan jag och Christine hoppade på båten till 
Gröna Lund. Jisses vad folk det var! Tillslut hittade vi alla elever lite här och där så att vi kunde pricka av dem. 
Vi njöt av glass och utsikten innan Bryan Adams rockade 
Bryan adams långt därborta på scen.
Men vi hörde bra.
igång. Nu såg vi inte så jätte mycket pga allt folk, men musiken var bra och det var riktigt sköj. Tills det var dags att samla alla elever och slussa dem vidare till bussen.
 Det var inte en lätt match! Klockan var kvart i tio innan vi kunde rulla hemmåt. Klockan var närmare ett innan jag kunde parkera hemma på min tomt. Det var coolt att sticka iväg ut på en längre resa med eleverna. En sista avslutning så att säga. Om tre dagar slutar vi skolan.


Mina härliga nior

Inga kommentarer: