Translate

söndag 5 juni 2011

En vän


Jag har en vän En vän som är speciell. Som är "one-of-a-kind". Hon är ett original. ( egentligen har jag flera vänner som passar in i denna beskrivning men just nu är det just hon som står i centrum) Hon upphör aldrig att förvåna mej. Förutom att hon är snygg, stolt och vacker så har hon även ett gott hjärta.  I dag var hon och hälsade på mej. Min Anna. Hon och hennes lilla Harry käkade här innan vi gick ner till sjön och spenderade lite tid. Återigen slogs jag av hur lätt det är att vara med Anna. Hur bra hon är på att lyssna. Hur bra hon är på att reagera och vilka vettiga reaktioner hon har. Perioder i våra liv har vi  nästan tappat kontakten, umgåtts för lite, blivit arga på varandra, skrattat så vi kiknar, ältat och stöttat varandra. I dag kände jag ännu mer hur värdefull hon är. Jag kan utan vidare säga att jag älskar min Anna-med-äpplet. Hon är min vän och det är jag stolt över. Jag är hedrad över att hon väljer att ha mej som vän. Att våra barn fungerar bra ihop och har kul gör ju inte saken sämre. Idag fick vi många fina timmar tillsammans i solskenet. Som alltid känns det för tidigt när vi måste skiljas åt. Men vi kan ju ses snart igen.

Inga kommentarer: